Winkelmand

Tecshift (Foutcodes DP076 DP077 DP078 )

Gepubliceerd door ATR Transmissies, op 24 mei 2019

Een complete revisie is niet altijd nodig, veel klachten zijn gericht te repareren. Als de klacht in een vroeg stadium wordt hersteld kan de schade enorm mee vallen! Herkent u een van de hieronder omschreven klachten, neem dan gerust contact met ons op.

Merk: Opel, Renault, Nissan
Type: Movano, Vivaro, Traffic, Master, Primastar
Transmissie: Semi-automaat / Tecshift

Mogelijke klachtomschrijving:

  • Niet meer schakelen
  • Moeilijk schakelen / zoeken naar de versnellingen
  • Krakende geluiden bij overschakelen

Foutcodes:

  • DP076 Clutch servo control, Incorrect position between transmitter and/or receiver
  • DP077 Gearbox servo control, Mechanical fault
  • DP078 Hydraulic servo control, Pressure too low

Oplossing:

Deze klachten komen veelal voor bij een lekkende robot. Zodra je de hydraulica vloeistof van dit systeem bij vult zal de auto voor korte tijd naar behoren functioneren. Door de lekkage is dit echter geen permanente oplossing.

Het reservoir voor deze hydraulica vloeistof zit aan de achterkant en hier mag uitsluitend hydraulica olie in, mocht er toch ATF toegevoegd zijn dan zal dit tot extra schade leiden.

Verder zien wij veel dat slijtage aan dit systeem toeneemt zodra de input parameters zoals remlicht schakelaar, toerental signalen, koppel berekening van de motor ecu enz. niet goed zijn. Het is daarom van belang om eerst een goede diagnose te stellen en te zorgen dat alle input parameters goed zijn voordat er aan de transmissie gesleuteld word. Uiteraard is het ook mogelijk een losse tecshift aan te bieden voor reparatie.

Herkent u een of meerdere klacht(en), bel of mail gerust zodat we uw vragen kunnen beantwoorden.

Tecshift_Final2

Tecshift_Final1


Terug naar het overzicht

Onze website maakt gebruik van cookies zodat wij de website kunnen verbeteren.Wat zijn cookies?

Melding verbergen